facebook
Audiobook:
O Janku przyjacielu młodzieży
autor: Maria Kączkowska
odcinek 33: Zadanie życia spełnione


W Waszych intencjach modlimy się codziennie
o godzinie 15:00 w Sanktuarium
M.B.Wspomożycielki Wiernych w Szczyrku
O ustanie pandemii corona wirusa
Staszek
2020-05-29 10:06:03
W intencji wszystkich MAM
Ala
2020-05-29 10:04:41
Za Tomka z W
Piotr
2020-03-29 19:05:04
Blogi:
Agnieszka Rogala Blog
Agnieszka Rogala
relacje między rodzicami a dziećmi
Jak nie kochać dzieci.
Karol Kliszcz
pomiędzy kościołem, szkołą a oratorium
Bezmyślność nie jest drogą do Boga
Karol Kliszcz Blog
Łukasz Kołomański Blog
Łukasz Kołomański
jak pomóc im uwolnić się od uzależnień
e-uzależnienia
Andrzej Rubik
z komżą i bez komży
Na dłoń czy na klęczkach?
Andrzej Rubik Blog
Maria Fortuna-Sudor Blog
Maria Fortuna-Sudor
na marginesie
Strach
Tomasz Łach
okiem katechety
Bóg jest czy nie jest?
Tomasz Łach Blog

Archiwum

Rok 2006 - czerwiec
W ORATORIUM. Sposób na dobrą pogodę

Konrad Janowicz

strona: 18





Już czerwiec. Pogoda dopisuje i nikomu nie chce się siedzieć w czterech ścianach. Nie zamykajmy więc oratorium w pomieszczeniu, bo oratorium to nie budynek, tylko ludzie pełni radości i chęci do zabawy.
W co się jednak bawić z wychowankami na otwartej przestrzeni? Na początek proponuję zabawę integracyjną. Będzie to Głuchy telefon, ale nie taki,
o jakim myślicie. Zabawa polega na tym, aby wszyscy stanęli w rządku jeden za drugim, tak aby nie widzieć osoby z tyłu. Ten, który stoi na końcu, pukając w ramię osobę przed sobą, oznajmia, że jest gotowy i pokazuje jej jakiś zestaw ruchów, np. machanie, podskok, przysiad, dziwną minę itp. Z kolei odbierający „wiadomość" musi ją przekazać dalej w takiej samej kolejności, w jakiej ją dostał. I tak do końca. Gwarantuję dużo radości podczas tej zabawy, która ćwiczy pamięć i pokazuje, jak niewielka pomyłka w przekazie powoduje na końcu ogromne zniekształcenie pierwotnej „wiadomości". Przy okazji tej zabawy warto porozmawiać o tym, jak powstaje plotka i jak może zaszkodzić.
Kolejną zabawą która uczy zaufania, odpowiedzialności i pozwala poznanć otoczenie jest Prowadzenie ślepca. Należy dobrać się w pary z osobami, z którymi ma się najmniejszy kontakt i które najsłabiej się zna. Jedna osoba zamyka oczy i staje się ślepcem, druga jest jego przewodnikiem i pokazuje mu świat. Starajcie się przy tym nie rozmawiać, aby prowadzony mógł poznawać otoczenie przez dotyk i słuch. Zadaniem przewodnika jest podawać różne przedmioty, prowadzić po różnym terenie, aby ślepiec miał jak największy kontakt
z otoczeniem. Następnie zamienić się rolami. Po
skończeniu zabawy podzielcie się w grupie doznaniami, powiedzcie, co czuliście, jaka rola bardziej wam odpowiadała.
Ważne jest, żeby podczas zabawy rozmawiać z wychowankami. Nawet grając w piłkę, warto zapytać, czy wszyscy wiedzą, co to jest zasada fair play. Poruszcie temat zdrowej rywalizacji, współpracy i celu zawodów. Zobaczycie, że takie wyjście na boisko przyniesie wiele korzyści. Ważną rzeczą, o której powinniścic jeszcze pamiętać, jest nagradzanie.
Pozostaje mi życzyć udanej zabawy i aby pogoda dopisywała nam wszystkim