- Pod płaszczem Maryi
- Od redakcji
- Szkoła nadzieje i obawy
- PAPIEŻ FRANCISZEK W FATIMIE
- Peru Lokalni bohaterowie
- Wenezuela Ogrodzenie i dokończenie boiska
- Boliwia Masz dom – masz wszystko
- Cybberprzemoc
- BRAT ALBERT WĘDRUJE PO POLSCE, ŻEBY POMÓC BEZDOMNYM
- Dla ludzi bardzo hojny, a dla siebie zbyt surowy
- KOCHAJĄCY MĄŻ I ODPOWIEDZIALNY OJCIEC
- Różnica w patrzeniu na seksualność obojga małżonków. To norma
- Władza ojcowska w świetle nauczania świętego Pawła
- Samookaleczenia – sygnał ostrzegawczy?
- Katecheta niedoskonały
- Dokąd ich prowadzimy?
- Pokarm nieśmiertelności
- Nowożytny Zachód, odrzucając chrześcijaństwo, kompletnie się pogubił
- Po stronie szatana
Od redakcji
ks. Adam Świta sdb
strona: 3
Ojciec św. Jan Paweł II podkreślał, że w wychowaniu chodzi głównie o to, ażeby „człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem - o to, ażeby bardziej «był», a nie tylko więcej «miał» - ażeby poprzez wszystko, co «ma», co «posiada», umiał bardziej i pełniej być człowiekiem”, to znaczy być nie tylko z drugimi, ale i dla drugich. Gdy tak postawimy podwalinę pod wszelkiego rodzaju reformy szkolne, to będzie w nich miejsce na wszechstronny rozwój młodego człowieka, na pobudzenie jego ciekawości świata, rozwijanie kreatywności. Wtedy spokojnie możemy używać całego bogactwa interaktywnych i społecznościowych narzędzi i technik, które wykorzystywane są codziennie przez młodych ludzi. Nikogo nie trzeba przekonywać, że tradycyjna kreda i tablica już nie wystarczą. Czerpać można z najnowszych osiągnięć techniki i wykorzystywać je w szkolnej edukacji. Nie tylko uczniowie, lecz każdy z nas musi uczyć się przez całe życie. ▪