- LIST PRZEŁOŻONEGO GENERALNEGO. Wspólnota wychowawczo-duszpasterska
- WYZWANIA
- WYCHOWANIE - UWAGI PSYCHOLOGA. Wychowywanie dzieci chorych
- WYCHOWANIE. Konieczna obecność
- WYCHOWANIE - OKIEM RODZICA. Najważniejsze opanować strach
- ROZMOWA Z... Chciałem robić coś fajnego
- GDZIEŚ BLISKO. Na pewno inni?
- SŁÓWKO O KSIĘDZU BOSKO. Wobec choroby wychowanka
- BŁYSKAWICZNY KURS MODLITWY
- DUCHOWOŚĆ. Trędowaty Mesjasz
- DUCHOWOŚĆ. Odejście z Kościoła
- POD ROZWAGĘ. Magia XXI wieku
- SALEZJAŃSKI RUCH MŁODZIEŻOWY. Campo Bosco
- MISJE. Na Syberii
- MISJE. Konkurs
- RODZINA SALEZJAŃSKA. Sługa Boży ks. Wincenty Cimatti
- W ANEGDOCIE
- Z ŻYCIA BŁOGOSŁAWIONYCH ORATORIANÓW
- CHOWANIE. Nie niesie mnie – sam idę
- TAKA NASZA CODZIENNOŚĆ...
MISJE. Konkurs
alezjański Wolontariat Misyjny Młodzi Światu
strona: 19
Wygrać walkę ze światowym ubóstwem, posłać wszystkie dzieci do szkoły, zmniejszyć śmiertelność niemowląt, poprawić opiekę nad przyszłymi matkami, zadbać, by wszędzie na świecie kobiety i mężczyźni byli jednakowo szanowani. By tak się stało nie wystarczą tylko podpisy pod oficjalną deklaracją, choćby należały one do największych tego świata. Słowa zyskują moc sprawczą tylko wtedy, gdy podawane z ust do ust, ogarniają serca i umysły całych grup ludzi, mobilizując do podejmowania konkretnych działań, wywierania politycznego nacisku na struktury, przypominania przyjętych zobowiązań.
MAKE IT HAPPEN to konkurs promujący Milenijne Cele Rozwoju tak, by w jasny i atrakcyjy sposób dotarły do różnych grup. Na jednych najlepiej działa słowo pisane, inni potrzebują obrazu, jeszcze innych wciaga wirtualna rzeczywistość komputerowych gier. By dotrzeć do wszystkich, potrzeba mówić ich językiem.
Zapraszamy więc młodych w wieku od 18 do 30 roku życia do udziału w konkursie na esej, komiks, grę komputerową lub film krótkometrażowy na temat Milenijnych Celów Rozwoju.
Temat konkursu oraz poszczególne kategorie są bardzo szerokie, zostawiają więc ogromne pole swobody twórczej.
Biorąc udział w konkursie nie tylko pomaga się ludziom, którzy na całym świecie czekają, aż Milenijne Cele Rozwoju staną się faktem, ale stwarza się szansę spotkania ich twarzą w twarz, ponieważ główne nagrody w konkursie to 2-tygodniowy wyjazd do jednego z krajów misyjnych, by dotknąć tej innej rzeczywistości.
Konkurs jest organizowany w ramach projektu „Youth Ambassadors for MDGs” finansowanego przez Unię Europejską i biorą w nim udział młodzi ludzie z Polski, Czech, Węgier i Cypru. Start już 15 września 2008 r. Szcegółowe informacje na stronie www.pl.youth4world.pl.