facebook
Audiobook:
O Janku przyjacielu młodzieży
autor: Maria Kączkowska
odcinek 33: Zadanie życia spełnione


W Waszych intencjach modlimy się codziennie
o godzinie 15:00 w Sanktuarium
M.B.Wspomożycielki Wiernych w Szczyrku
O ustanie pandemii corona wirusa
Staszek
2020-05-29 10:06:03
W intencji wszystkich MAM
Ala
2020-05-29 10:04:41
Za Tomka z W
Piotr
2020-03-29 19:05:04
Blogi:
Agnieszka Rogala Blog
Agnieszka Rogala
relacje między rodzicami a dziećmi
Jak nie kochać dzieci.
Karol Kliszcz
pomiędzy kościołem, szkołą a oratorium
Bezmyślność nie jest drogą do Boga
Karol Kliszcz Blog
Łukasz Kołomański Blog
Łukasz Kołomański
jak pomóc im uwolnić się od uzależnień
e-uzależnienia
Andrzej Rubik
z komżą i bez komży
Na dłoń czy na klęczkach?
Andrzej Rubik Blog
Maria Fortuna-Sudor Blog
Maria Fortuna-Sudor
na marginesie
Strach
Tomasz Łach
okiem katechety
Bóg jest czy nie jest?
Tomasz Łach Blog

Archiwum

Rok 2004 - październik
Etapy wzrostu w grupie - I

JP

strona: 15



Nie może być mowy o formacji oratoryjnej, jeśli nie ma spotkania między pytaniami, problemami i tęsknotami młodych a propozycjami ze strony oratorium, które mogliby przyjąć i wcielić w życie.


Pierwsza faza – to przejście od chęci stworzenia grupy do pierwszego przyjęcia w oratorium. Punktem wyjścia jest sytuacja w której nastoletni pozostają w rozproszeniu, chcieliby mieć swoją grupę, ale nie wiedzą jak to przeprowadzić. W tej fazie rola animatora jest kluczowa. Musi on wyjść poza swój świat oratoryjny na zewnątrz, gdzie spotka „nowych” młodych, by zaproponować im bycie w grupie. Wie, że może to być trudne, także ze względu na swoją obcość, dlatego musi przede wszystkim stworzyć klimat zaufania, który pozwoli młodym zbliżyć się, wejść w dialog, poczuć potrzebę bycia razem, aż po pierwsze ciepłe przyjęcie w oratorium. Czas na przyjęcie bardziej krytyczne nastąpi później. Na razie otwarcie buduje się na fascynacji nowością, pierwszych wrażeniach, chęci rozmawiania i dzielenia się.

Na początku szczególnie mocna jest potrzeba zrobienia czegoś razem. Animator pomaga spełnić marzenie o grupie rozumianej jako miejsce zawierania przyjaźni, realizowania zainteresowań, a także protagonizmu i służby, choćby w niewielkich sprawach.
W tej fazie działania wychowawcze dotyczą przede wszystkim: otwarcia się oratorium na nowych, wzajemnego zrozumienia ról animatora i młodych, wypracowania projektu grupy oraz kształtowania osobowości równocześnie biorącego pod uwagę aspekty fizyczny, emocjonalny, intelektualny i religijny.