facebook
Audiobook:
O Janku przyjacielu młodzieży
autor: Maria Kączkowska
odcinek 33: Zadanie życia spełnione


W Waszych intencjach modlimy się codziennie
o godzinie 15:00 w Sanktuarium
M.B.Wspomożycielki Wiernych w Szczyrku
O ustanie pandemii corona wirusa
Staszek
2020-05-29 10:06:03
W intencji wszystkich MAM
Ala
2020-05-29 10:04:41
Za Tomka z W
Piotr
2020-03-29 19:05:04
Blogi:
Agnieszka Rogala Blog
Agnieszka Rogala
relacje między rodzicami a dziećmi
Jak nie kochać dzieci.
Karol Kliszcz
pomiędzy kościołem, szkołą a oratorium
Bezmyślność nie jest drogą do Boga
Karol Kliszcz Blog
Łukasz Kołomański Blog
Łukasz Kołomański
jak pomóc im uwolnić się od uzależnień
e-uzależnienia
Andrzej Rubik
z komżą i bez komży
Na dłoń czy na klęczkach?
Andrzej Rubik Blog
Maria Fortuna-Sudor Blog
Maria Fortuna-Sudor
na marginesie
Strach
Tomasz Łach
okiem katechety
Bóg jest czy nie jest?
Tomasz Łach Blog

Archiwum

Rok 2006 - marzec
W ORATORIUM - Sposób na dobrą grę

Konrad Janowicz

strona: 18



Szatan boi się ludzi radosnych. A jak, jeśli nie przez zabawę, młody człowiek ma uwolnić swoją radość i emocje? Drodzy animatorzy, wykorzystajcie energię i pomysłowość waszej grupy do zabawy, która może przynieść dużo dobrego.


Różnego rodzaju gry są nie tylko rozrywką, ale także uczą poczucia własnej wartości, prawidłowej komunikacji i otwartości na innych. Zabawa integruje grupę, pozwalając przełamać nieśmiałość i lęk.

Jednym z rodzajów gier są gry wprowadzające. Dobrze jest się w nie bawić z nowo powstałą grupą, aby ją zintegrować i odprężyć. Np. zabawa Kategorie pozwala dowiedzieć się czegoś nowego o innych. Wszyscy siedzą w kole, a osoba prowadząca wymienia jakąś grupę ludzi np.: miłośnicy psów, sportowcy, matematycy. Osoby, które czują się członkami tej grupy, robią mały krok do przodu. Zabawa kończy się, gdy ktoś dotrze do centrum koła.

Inną zabawą z kategorii gier podnoszących energię grupy jest gra Pociągi. Uczestnicy ustawiają się trójkami jeden za drugim, tworząc ,,pociąg’’, w którym pierwsza osoba jest ,,buforem’’ – zamyka oczy i wyciąga ręce do przodu, druga jest ,,lokomotywą’’ – chwyta pierwszą osobę i również zamyka oczy, trzecia jest ,,maszynistą’’ – chwyta drugą osobę i jako jedyna ma otwarte oczy. ,,Maszynista’’ musi kierować pociągiem, nie wolno mu jednak nic mówić. Osoby powinny się po jakimś czasie zmieniać, aby każdy spróbował się w każdej roli.

Zabawą dla zaawansowanych grup może być gra Wrzuć strach do kapelusza. Uczestnicy, siedząc w kręgu, wypisują na kartkach zdanie rozpoczynające się od słów: W tej grupie boję się, że... Następnie kartki są wkładane do kapelusza i wymieszane. Każdy losowo wyciąga kartkę i czyta na głos jej treść, starając się przekazać, co czuł autor tego zdania. Uczestnicy nie powinni komentować odczytanych kartek. Dopiero gdy wszystkie zostaną odczytane, następuje dyskusja o tym doświadczeniu i towarzyszących mu uczuciach.

Podobnych gier i zabaw jest bardzo dużo. Warto wplatać je do tematów spotkań. Są ciekawym urozmaiceniem, które pozwala nam dużo dowiedzieć się o naszych wychowankach.

Powyższe gry zaczerpnięte są z książki Grupa bawi się i pracuje opracowanej przez Małgorzatę Jachimską.