- LIST PRZEŁOŻONEGO GENERALNEGO. Ogień musi się rozprzestrzeniać
- WYZWANIA
- WYCHOWANIE. Kiedyś to były bajki...
- WYCHOWANIE - UWAGI PSYCHOLOGA. Czy bajki jeszcze wychowują?
- WYCHOWANIE - RODZICIELSKA TROSKA. Wspólne czytanie to najlepsze wychowanie
- ROZMOWA Z... Ku spotkaniu z pięknem i mądrością
- SŁÓWKO O KSIĘDZU BOSKO. Subtelna wrażliwość
- BŁYSKAWICZNY KURS MODLITWY
- GDZIEŚ BLISKO. Młodzieżowy Klub Recenzenta
- POD ROZWAGĘ. Od rzemyczka do koniczka
- POKÓJ PEDAGOGA. Zakup narkotyków
- TAKA NASZA CODZIENNOŚĆ
- BIOETYKA. Ile warte jest ludzkie życie?
- DUCHOWOŚĆ. Jezus, czyli przypowieść o Ojcu
- MISJE. Siostra ze Wschodu
- MISJE. Blogi wolontariuszy misyjnych
- WEŹ KSIĘGĘ PISMA ŚWIĘTEGO. Ewangeliczne opowieści o zmartwychwstaniu
- PRAWYM OKIEM. Nie zabijaj – norma przestarzała
POKÓJ PEDAGOGA. Zakup narkotyków
Małgorzata Wianecka-Nowak
strona: 15
Przypadkiem byłam świadkiem rozmowy kolegów z klasy mojego syna. Planowali zakup narkotyków. Nie wiem czy powinnam ingerować. I jak? Zawiadomić rodziców, którychnie znam? Porozmawiać z nimisamymi? Z wychowawczynią?
Z całą pewnością należy ingerować. Ponieważ w tym przypadku ingerencja może po prostu ocalić życie tym chłopcom. Nieleczone uzależnienie od narkotyków, zawsze prowadzi do śmierci. Nie wiemy czy ci chłopcy chcą dopiero spróbować, czy już mają z tym problem. Nie jest to jednak ważne. Nie można przejść obok obojętnie.
Natomiast, jak ingerować to już jest trudniejsza kwestia. Ponieważ nie znamy kontekstu tej sytuacji, nie wiemy co to za chłopcy, czy to właśnie pierwsze kontakty i ciekawość, czy już są jakieś problemy i trudności w szkole, w zachowaniu, jakie są ich domy rodzinne? Tutaj raczej skłaniałabym się do rozmowy z wychowawczynią, pedagogiem szkolnym i pozostawiła kwestie rozwiązania tej sprawy specjalistom, którzy, znając ogólną sytuację, zarówno samych chłopców, jak i ich rodzin, będą mogli podjąć odpowiednie działania.
Zastanowiłabym się również nad spokojną, dość delikatną rozmową z Twoim dzieckiem w dwóch celach: po pierwsze, żeby wybadać, co ono wie i na ile temat narkotyków jest w tej klasie rozpowszechniony, po drugie – w celach edukacyjnych i profilaktycznych.
Jeśli nie czujesz się na siłach, żeby przeprowadzić taką rozmowę, możesz również skorzystać z pomocy pedagoga czy psychologa, szczegółowo pytając, jak taką rozmowę przeprowadzić. Powodzenia.