- LIST PRZEŁOŻONEGO GENERALNEGO. Charyzmat idzie w świat
- WYZWANIA
- WYCHOWANIE. Wychowanie w tradycji
- WYCHOWANIE - UWAGI PSYCHOLOGA. Niezbędna polskość
- WYCHOWANIE - RODZICIELSKA TROSKA. Nauczymy francuskich kucharzy robienia pyz
- ROZMOWA Z ... Z przeszłością w przyszłość
- GDZIEŚ BLISKO. Musieliśmy tu zostać
- SŁÓWKO O KSIĘDZU BOSKO. Wierny tradycji
- BŁYSKAWICZNY KURS MODLITWY
- POD ROZWAGĘ. Ten czwarty
- POKÓJ PEDAGOGA. Ulec czy nie?
- TAKA NASZA CODZIENNOŚĆ
- SALEZJAŃSKI RUCH MŁODZIEŻOWY. Święto św. Dominika Savio
- MISJE. Misjonarz też człowiek
- MISJE. Poczuć i zrozumieć
- MISJE. Pożar
- ZDROWA MEDYCYNA. Terapia komórkowa
- DUCHOWOŚĆ. Z każdego pokolenia
- DUCHOWOŚĆ. Kapłaństwo kobiet?
- PRAWYM OKIEM. Brońmy prawdy o człowieku
MISJE. Poczuć i zrozumieć
Agnieszka Mazur SWM Młodzi Światu
strona: 19
Kilka lat temu w głowach wolontariuszy Salezjańskiego Wolontariatu Misyjnego Młodzi Światu zrodził się pomysł wybudowania wioski afrykańskiej. Nie trzeba było długo czekać, a efekty pracy były znaczące. W 2007 r. w Krakowie stanęły chaty gliniane, w których zaroiło się od ciekawskich.
Każdego miesiąca kolejni uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych dowiadują się w czasie spotkań w tej wiosce o tradycjach i obyczajach towarzyszących Afrykańczykom, o ich zajęciach, wyglądzie domów. Dzieci mogą na chwilę przenieść się w rzeczywistość Czarnego Lądu – lepią gliniane naczynia lub malują batiki. Idea, która przyświecała stworzeniu realistycznych rekwizytów, została w pełni zrealizowana.
Rok później, dosłownie za płotem chaty afrykańskiej, stanęło indiańskie tipi, dzięki któremu Ameryka Południowa nie wydaje się już tak odległa. Na tym jednak nie koniec, ponieważ powstał plan, który nazywa się Park Edukacji Rozwojowej. Jego założeniem jest stworzenie mapy świata, na której znajdą się kompleksy, charakterystyczne dla poszczególnych kultur, krajów i kontynentów. Chaty i siedliska z całego świata. Wszystko wypełnią eksponaty przywiezione przez wolontariuszy z poszczególnych krajów i narzędzia multimedialne, służące do prowadzenia zajęć.
To jeden ze sposobów budowania postaw otwartości oraz uwrażliwiania młodych ludzi na problemy krajów z różnych kontynentów.