facebook
Pismo Don BOSCO jest polską edycją "Il Bollettino Salesiano", pisma założonego przez księdza Bosko w 1877 r., które dziś ukazuje się w 55 edycjach, 29 językach i dociera do 151 krajów. Jest pismem Rodziny Salezjańskiej skierowanym także do rodziców, wychowawców, katechetów, animatorów młodzieżowych i wszystkich, którym bliskie są ideały świętego Jana Bosko - wychowawcy z Turynu.
Audiobook:
O Janku przyjacielu młodzieży
autor: Maria Kączkowska
odcinek 33: Zadanie życia spełnione


W Waszych intencjach modlimy się codziennie
o godzinie 15:00 w Sanktuarium
M.B.Wspomożycielki Wiernych w Szczyrku
O ustanie pandemii corona wirusa
Staszek
2020-05-29 10:06:03
W intencji wszystkich MAM
Ala
2020-05-29 10:04:41
Za Tomka z W
Piotr
2020-03-29 19:05:04
Blogi:
Agnieszka Rogala Blog
Agnieszka Rogala
relacje między rodzicami a dziećmi
Jak nie kochać dzieci.
Karol Kliszcz
pomiędzy kościołem, szkołą a oratorium
Bezmyślność nie jest drogą do Boga
Karol Kliszcz Blog
Łukasz Kołomański Blog
Łukasz Kołomański
jak pomóc im uwolnić się od uzależnień
e-uzależnienia
Andrzej Rubik
z komżą i bez komży
Na dłoń czy na klęczkach?
Andrzej Rubik Blog
Maria Fortuna-Sudor Blog
Maria Fortuna-Sudor
na marginesie
Strach
Tomasz Łach
okiem katechety
Bóg jest czy nie jest?
Tomasz Łach Blog

Łukasz Kołomański - Blog

Moje Ja realne i wirtualne

Internet to okno świat ale czy jest ono bezpiecznym oknem? Czasem owo okno może stać się pułapką dla młodego człowieka.
Ostatnio na terapii jeden z moich podopiecznych na pytanie czym różnią się relacje w świecie wirtualny od relacji w świecie realnym, tak napisał: „W świecie wirtualnym jestem pewien siebie dlatego, że nie widzę tej osoby z którą rozmawiam. Natomiast w świecie realnym jestem nieśmiały dlatego, że pewną osobę widzę i jak ktoś chce się ze mną zaprzyjaźnić to chętnie podam rękę ale natomiast jeśli chce się z kimś zaprzyjaźnić to się wstydzę”.
Jak wynika z powyższych słów osoby nadużywające Internetu najczęściej ograniczają bezpośrednie kontakty z rówieśnikami, przestaje się uczyć i prowadzić aktywności pozaszkolne. Świat wirtualny powoduje wzmocnienie poczucia własnej wartości, samooceny – osoba nieśmiała w świecie realnym, będzie poszukiwać swojego mocnego JA w świecie wirtualnym, tam będzie pełnić role przywódcy, osoby wpływowej kompensując sobie tym samym niskie wartościowanie w realu. Tym samym proces terapeutyczny powinien opierać się na pracy ukierunkowanej w podwyższanie poczucia własnej wartości, budowania relacji
z rówieśnikami, uczenia właściwego budowania tych relacji.
Z drugiej strony osoba nadużywająca Internetu narażona jest na różnego rodzaju szkodliwe bodźce, które mogą wpłynąć na prawidłowy rozwój społeczny, relacje społeczne, rówieśnicze.




powrót